sunnuntai 4. kesäkuuta 2017

Voitan ja häviän.

Luovuus kateissa,
katinvillat kehruussa,
katinvillasta kaunis
karvareuhka
kylmäksi kesäksi.
Ajatuksenkehrä,
pitkän kaavan mukaan.

Luovuus kateissa,
kauniissa auringon paisteessa,
kylmän tuulen puhaltaessa huomaan 
ettei sanojen taikaa,
kädentaitoa,
kuvan ilmaisua,
laulunhyrinää, 
kuljeta suoneni, ei soluni.

Kaikkialla on hiljaisuus.
Onko pysyvä olotila,
 vai vaan allergiaoire, tämä
äänettömyys?

Puhe kuiskaa ja
hiljaa sipattaa
Luonnonkansa.
Mikä lie meidät pelotteli
vaikenemaan.
Käpertymään
koloihinsa?

En suostu pelkoon.
Et pahallasikaan ylety
sieluuni saakka.

Minä olen minun,
voima ja valta.
Luovuus ja ilo
kun sen pään otan.

Minä en suostu pelkoon.
En enää.

Hämmästyn kun näen,
miten tylsät terät,
aseissasi on.
Miten vähään ne
pystyvät, ilman pelkoa.

Vain tappamaan.
Etkö tiedä, että
 Kuolema on uuden alku,
ei loppu millekään?

Jos sodit,
sodit vain itseäsi vastaan.
Jos minä miekkasi kautta
Kuolen. 

Minä voitan, sinä häviät.
Sinä jäät tähän.
Minä saan uuden tien ja
elämäni tuuliin häviän.


~W~


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti